Zapotrzebowanie na krajowe podróże lotnicze i rezerwacje hotelowe, które wzrosło bardziej niż w czasach sprzed Covid, przyniosło wielką ulgę krajowemu sektorowi turystycznemu, ponieważ popyt na te usługi przekroczył już okres sprzed pandemii.
26 grudnia około 4 23 000 pasażerów krajowych podróżowało po kraju, który przekroczył najwyższy poziom sprzed Covid, wynoszący 4 20 000. 24 grudnia liczba podróżnych krajowych, którzy wybrali się na lot, wyniosła 4 35 500.
Eksperci z branży turystycznej powiedzieli, że wzrost liczby podróży krajowych był obserwowany z powodu różnych ograniczeń i procedur dotyczących podróży międzynarodowych, ponieważ wiele krajów wciąż radzi sobie z Covid.
Vipul Prakash, dyrektor operacyjny MakeMyTrip, powiedział: „Krajowy ruch rekreacyjny odzyskał ponad 100 procent poziomów sprzed pandemii i pozostaje silny. Obserwujemy solidne trendy na nadchodzący weekend na koniec nowego roku. Goa, Jaipur, Shimla , Udaipur i Manali prowadzą w zestawieniu najczęściej rezerwowanych miejsc docelowych na platformie. Zaobserwowaliśmy również znaczny wzrost w Wayanad, Mysore, Ooty, Coorg, Gangtok, Dehradun, Agra, Dharamshala i Darjeeling. Ponadto ludzie wybierają dłuższe pobyty w luksusowych obiektach, co wskazuje na większą skłonność do wydawania pieniędzy, ponieważ szukają luksusowych wrażeń”.
Dodał, że na arenie międzynarodowej najlepiej sprzedające się pakiety na obchody Nowego Roku to Spectacular Krabi i Phuket Getaway, Best of Pattaya and Bangkok, Mesmerising Dubai Vacation, Amsterdam Swiss Paris Budget Special Group oraz Wonderful Paradise Resort (Malediwy) Wakacje.
Kiedy ogłoszono blokadę, natychmiast dotknęło to sektor turystyczny, co spowodowało zamknięcie hoteli z powodu strat. Ale sektor odbudował się i ponownie nabrał rozpędu z czasów sprzed Covid-19, powiedzieli eksperci.
Aloke Bajpai, dyrektor generalny grupy i współzałożyciel IXIGO, powiedział: „Podróże powróciły ze zdwojoną siłą, wzmocnione przez prężny popyt. W tym roku zauważyliśmy znaczną poprawę zaufania podróżnych w porównaniu z rokiem ubiegłym. Branża odbiła się fenomenalnie dobrze. Sentyment podróżniczy jest najwyższy w historii i możemy to zaobserwować wraz ze wzrostem krajowego ruchu pasażerskiego (z miesiąca na miesiąc), który pod koniec listopada przekroczył poziom czterech tysięcy”.
Dodał: „Możemy spodziewać się większego ruchu lotniczego w szczytowych miesiącach podróży w grudniu i styczniu. Pociągi i autobusy nadal wykazują stały wzrost. Międzynarodowy ruch pasażerski również stale rośnie i obecnie osiąga ponad 80 procent poziomu sprzed pandemii”.
„Najpopularniejszymi krajowymi destynacjami wypoczynkowymi w tym roku były takie miejsca jak Kaszmir, Goa, Udaipur, Andaman i Nicobar. Kaszmir odwiedził rekordową liczbę 23 tysięcy turystów w 2022 roku i był jednym z najpopularniejszych miejsc na letnie podróże w tym roku. na podróże na koniec roku to Tajlandia, Singapur, Wietnam i Dubaj” – powiedział Bajpai.
Podróżni preferują nowe miejsca docelowe, takie jak Wietnam czy Kambodża, ze względu na bezproblemowe podróżowanie z mniejszą liczbą ograniczeń. To najlepszy biznesowo rok w czasach post-covidowych – oceniają eksperci.
Rajeev Kale, prezes i Country Head for Holidays, Thomas Cook India, powiedział: „Połączenie niewykorzystanych urlopów, stłumionego popytu i pozytywnych nastrojów napędza nasz popyt krajowy w tym sezonie – przewyższając popyt sprzed pandemii o ponad 110 procent.
Powiedział: „Oprócz ulubionych miejsc, takich jak Goa, Kaszmir, Rajasthan, Kerala i Andamany, obserwujemy godne uwagi zainteresowanie regionem północno-wschodnim, a także wycieczki na safari z dziką przyrodą oraz wycieczki na świeżym powietrzu lub przygody z biwakami, wędrówkami i rowerami, odnotowując znaczny wzrost 2,5x w porównaniu z poprzednim kwartałem”.
Hindusi również wybierają turystykę duchową w podzięce za miniony rok i w poszukiwaniu błogosławieństw na nadchodzący – co skutkuje wzrostem w Varanasi (Kashi-Vishwanath), Prayagraj, Puri, Vaishnodevi i Tirupati.
Bliżej domu i łatwych miejsc wizowych, takich jak Dubaj-Abu Zabi, Oman, Malezja, Singapur, Tajlandia; także nowsze opcje, takie jak Wietnam-Kambodża; Dodał, że wyspiarskie lokalizacje na Malediwach, Mauritiusie i Sri Lance napędzają nasz popyt zagraniczny.
„Oprócz segmentu rodzinnego obserwujemy duży popyt ze strony par – nowożeńców oraz młodych profesjonalistów z Indii lub millenialsów – co skutkuje spadkiem średniego wieku konsumentów o ok. 10 lat” – powiedział.